Khamis, 15 Mac 2018

KOLAGEN HILANGKAN PARUT JERAWAT

Jerawat sering timbul di zaman remaja kerana perubahan hormon dan tak mustahil masih tetap ada walau umur sudah menginjak 20 an dan 30 an. Tidak mustahil juga parut jerawat masih berbekas di muka dan kadang kala terpaksa ditutup dengan bedak dan foundation yang tebal. Kesannya, wajah semakin teruk kerana tidak dirawat dengan cara yang betul ditambah lagi dengan keadaan penghawa dingin di pejabat serta tekanan kerja,akan membuatkan wajah semakin bermasalah.

parut jerawat

Muka sudah tidak lagi licin, umpama jalan yang penuh lubang di sana sini. Parut jerawat lama terpaksa ditutup dengan solekan tebal. Macam mana nak hilangkan parut jerawat yang berlubang?


FUNGSI KOLAGEN BANTU ATASI MASALAH PARUT JERAWAT BERLUBANG

hilangkan parut jerawat


Semakin kita menua, tubuh kita menghasilkan semakin kurang dan semakin kurang kolagen, mengakibatkan lebih banyak kedutan dan garis halus, di samping sel-sel mati dengan cepatnya atas faktor luaran seperti matahari, radikal bebas di udara air dan nutriso, merokok dan lain-lain. Semakin meningkat usia, semakin kita digalakkan untuk mengambil kolagen tambahan melalui makanan.

Kolagen diibaratkan seperti simen yang mengukuhkan batu bata dalam bangunan, supaya tersusun rapat dan kemas. Apabila tersusun dengan rapat dan kemas, bangunan akan terlihat kukuh dan licin, tiada lekuk di sana sini.

Kolagen bertindak sebagai pengikat kepada sel-sel kulit agar tersusun rapat dan kemas, menjadikan kulit anjal dan tegang malah kesan parut juga akan semakin menghilang. Bonus tambahan, kulit jadi licin dan semakin tegang, tidak perlu bersusah payah bersolek tebal untuk tutup parut bekas jerawat.

"Shaklee Collagen Powder adalah supplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4000 mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik Ikan Merah. Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan."


hilangkan parut jerawat
Tindak balas kolagen shaklee di dalam kulit

Tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camelia japonica, kalogen ikan ekstrak kekerang, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B, digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam dan luar.

Berminat? boleh hubungi saya di 014-9818056 atau klik link ini, http://wasap.my/0149818056/SayaBerminatKolagenShaklee, tice akan beri konsultasi percuma dan bantu sehingga anda dapat kulit yang diidamkan!


0 ulasan:

Catat Ulasan