Sabtu, 24 Mac 2018

CARA MENGATASI KULIT KUSAM YANG BERKESAN

Kulit kusam, dah bermacam produk digunakan, wajah semakin kusam, kalau tak pakai alat solek, muka setaraf hantu kak limah, diri sendiri pun malu nak tengok cermin!

kulit kusam
Gambar sekadar hiasan

Jangan risau dan jangan stress ok! Sebelum ini tice pernah kongsikan punca kulit kusam di sini, boleh baca dulu ok.


Apabila dah tahu punca kulit kusam, barulah tahu cara merawat kulit kusam.

Tahu tak punca-punca di atas itu semua menyebabkan sistem pertahanan kulit menjadi lemah. Apabila sistem pertahanan lemah, maka sel-sel kulit rosak dan banyak sel mati. Sel kulit yang mati tadi akan menjadi gelap dan sukar untuk dicerahkan semula. Kesannya, wajah semakin kusam dan tidak berseri kerana sel-sel kulit hidup sikit.       

Apa cara berkesan merawat kulit kusam?

Cara berkesan untuk merawat kulit kusam dan mendapat wajah berseri-seri dari dalam ialah dengan mengambil makanan atau vitamin yang tinggi antioksidan seperti:       

vitamin c shaklee
    

SR Vitamin C

Tinggi dengan antioksidan jadi ia akan membantu melindungi kulit dari radikal bebas seperti sinar uv dan penemaran. Juga berkesan  untuk mencerahkan dan menaikkan seri wajah.

g la complex shaklee


G La Complex

G La complex merupakan makanan tambahan yang sangat penting untuk kaum wanita kerana berkait rapat dengan hormon. Apabila hormon stabil, kesihatan dalaman dan masalah kulit juga akan turut selesai. G La juga bertindak sebagai pelembap kulit dan mencantikkan kulit, kuku dan rambut.

esp shaklee


Energizing Soy Protein (ESP)

Kandungan asid amino dalam ESP Shaklee membantu menggantikan sel-sel kulit yang rosak kepada yang baru agar wajah nampak berseri, segar dan tona kulit sekata, tidak kusam. ESP juga membantu menguatkan struktur kolagen dalam kulit dan melambatkan proses penuaan.

Tips Tambahan

Tips tambahan untuk dapatkan kulit yang sihat dan tidak kusam adalah elakkan stres, senyum selalu dan sentiasalah berfikiran positif dengan orang sekeliling.  

Berminat untuk tahu lebih lanjut? Hubungi tice di;


   

Atau

Instagram: Afnan KhumairaInstagram: Afnan Khumaira                                                                            
Lokasi: Malaysia

0 ulasan:

Catat Ulasan