Selasa, 3 April 2018

PRODUK JERAGAT PALING BERKESAN, PUDARKAN DAN HILANGKANNYA



Dah beratus duit habis, jeragat tetap ada malah semakin banyak!

Semua produk yang kawan-kawan sarankan, sudah paai. Hilang sekejap mcam chopsmore, lepas tu ada semula. Rasa malu, stress semua ada. Sampai keyakinan diri semakin hilang.

Jangan risau dan jangan stress ok.

Sebelum tu kena tahu dulu apa punca jeragat:
1.Banyak terdedah pada cahaya matahari yang boleh merosakkan sel kulit
2.Perubahan hormon seperti mengandung
3.Pengambilan pil untuk rawatan hormon dan ubat-ubatan
4.Penggunaan kosmetik
5.Penjagaan muka yang kurang berkesan

Apabila dah tahu punca barulah tahu cara berkesan untuk menghilangkan jeragat.

Tahu tak punca-punca jeragat di atas itu semua menyebabkan sistem pertahanan kulit menjadi lemah. Apabila sistem pertahanan lemah, maka sel-sel kulit rosak dan banyak sel mati. Sel kulit yang mati tadi akan menjadi gelap dan sukar untuk dicerahkan semula. Apabila dibiarkan makin lama makin banyak dan menjadi tompokan jeragat yang sukar untuk dihilangkan.

Apa cara berkesan untuk menghalang dan mencegah jeragat?

Cara berkesan untuk menghalang dan mencegah jeragat ialah dengan mengambil makanan atau vitamin yang tinggi antioksidan seperti:


set jeragat shaklee

1.Vitamin C
Tinggi dengan antioksidan jadi ia akan membantu melindungi kulit dari radikal bebas seperti sinar uv dan penemaran. Juga berkesan  untuk mencerahkan kesan jeragat pada kulit.

set jeragat shaklee


2.Vitamin E
Juga tinggi dengan antioksidan yang berkesan untuk menghilangkan jeragat, membaiki kulit rosak  serta boleh melindungi kulit dari terkena sunburn (sunburn boleh menyebabkan jeragat makin teruk). 



3.Protein
Penting untuk membaiki sel kulit yang rosak dan menghasilkan sel kulit baru sekaligus boleh menghilangkan jeragat. Antara pilihan protein yang berkualiti yang boleh diamalkan ialah suplemen protein dari shaklee iaitu ESP.

Semua makanan tambahan ini bukan saja mampu membaiki kulit wajah jadi semakin sihat malah menyihatkan sekali dalaman kita. Kiranya, kalah membeli, menang memakai.

0 ulasan:

Catat Ulasan