Rabu, 4 April 2018

CARA MERAWAT JERAGAT UNTUK IBU LEPAS BERSALIN



Ramai yang mengalami masalah kulit selepas bersalin. Emosi, waktu rehat, semua sudah berubah semenjak ada cahaya mata. Mata sebam kerana tak cukup tidur, wajah semakin tua gara-gara jeragat yang mula bertapak. Anda rela biarkan perkara ini berlanjutan tanpa tindakan?

Lihat berita di bawah yang diambil dari Berita Harian bertarikh 29 Jan 2016;

Beberapa minggu lalu sebuah akhbar harian melaporkan satu dapatan tidak menggembirakan berkenaan statistik perceraian dalam kalangan umat Islam di negara ini. Dengan tajuk 'Negara Malaysia - negara janda dan duda' adalah satu kenyataan sinis dan satu tamparan untuk menyedarkan kita supaya mengambil berat perkara ini.
Dilaporkan hampir 156 pasangan Islam bercerai setiap hari dan lebih 274,000 pasangan bercerai dalam tempoh enam tahun. Jika statistik itu benar, maka boleh dikatakan dalam sehari sahaja ada 156 orang perempuan menjadi janda, 156 lelaki menjadi duda dan berapa ramai anak hilang nikmat dibesarkan dalam sebuah rumah tangga bersama ayah dan ibu. 
Punca penceraiaan semuanya dengan alasan remeh temeh dan antaranya gara-gara isteri dah tak cantik! Seram kan kita baca fakta ini! Jadi, jangan risau. Post kali ini tice akan kongsikan cara berkesan rawat jeragat, dan sihat luar dalam.
Orang-orang dulu, cantik kerana rajin makan jamu, makanan harian semuanya segar dan tidak mengandungi bahan kimia dan msg. Berbeza dengan ketika ini, semuanya nak instant dan cepat. Nutrient tak dapat, penyakit yang datang.

set jeragat shaklee

1. G La Complex
Kandungan G La ini diekstrak daripada borage yang mengandungi lebih 2 kali ganda G LA dalam EPO. Apa itu borage? Herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat banyak penyakit dan mencantikkan kulit. Salah satu punca jeragat adalah hormon yang tidak stabil selepas bersalin.
G La membantu menstabilkan hormon dalam badan. Apabila hormon stabil, secara tak langsung kulit wajah semakin sihat, dan jeragat akan hilang. G La sangat bagus dalam melembapkan kulit dari kering.
set jeragat shaklee

2. Vitamin C
Vitamin C yang tice nak sarankan adalah berjenama Shaklee. Vitamin C shaklee berbeza daripada jenama lain kerana setiap tablet vitamin C Shaklee mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya (500 mg) dan khasiat vitamin C ini akan diserap tubuh setiap jam selama 5 jam.
Sedia maklum, vitamin C shaklee sangat bagus untuk kecantikkan kulit, kerana ia membantu kulit jadi lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian JERAGAT!

set jeragat shaklee

3. Energizing Soy Protein ( ESP)
ESP Shaklee ini bukan macam minuman protin jenama lain, kerana ESP Shaklee ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ektensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi. Paling best sekali, kacang soya yang digunakan Shaklee dalam menghasilkan ESP hanya mengandungi soya non-GMO (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah.
Wow sangat kan!! ESP ni sangat bagus dalam menggantikan sel baru di wajah kita sekaligus membanteras jeragat dari bermaharajalela. Bonus tambahan, sangat bagus diminum ibu menyusukan atau mengandung kerana ESP ini pembekal tenaga dan bantu banyakkan air susu. Kira tak rugi langsung kalau minum ESP.
 NAK DAPAT KONSULTANSI PERCUMA? Boleh hubungi tice di (sila klik) http:whatsapp.my/0149818056/SyNakSetJeragat



0 ulasan:

Catat Ulasan